آشنایی با کشور آلمان

آلمان، پرجمعیت ترین کشور اتحادیه اروپا، دارای یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است و از زمان اتحاد مجدد آلمان شرقی و غربی ،  شاهد رشد پیوسته نقش خود در جامعه بین المللی بوده است. این کشور اروپای مرکزی با 9 کشور همسایه است و چشم انداز آن متفاوت است، از دشت های شمالی که به شمال و دریای بالتیک می رسد تا آلپ باواریا در جنوب.

قبایل آلمانی زبان در شمال اروپا مربوط به دوران باستان هستند، اما دولت مدرن آلمان در قرن نوزدهم شکل گرفت. شکست در دو جنگ جهانی قرن بیستم باعث شد که کشور تقسیم شود و اتحاد مجدد در سال 1990 پس از فروپاشی دولت کمونیستی آلمان شرقی رخ داد. آلمان یک کشور دموکراتیک پارلمانی است. میراث نازیسم ، امروز خود را در قالب قوانین سختگیرانه ای نشان می دهد که مخالف سخنان خصمانه و  جریان هایی است که  هولوکاست را انکار می کنند.

آلمان از اقتصاد بازار اجتماعی استفاده می کند – سرمایه داری بازار باز که تضمین های خدمات اجتماعی خاصی را نیز به همراه دارد. اقتصاد آن یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است و آلمان یکی از واردکنندگان و صادرکنندگان پیشرو در جهان است. خدماتی که شامل صنایعی مانند مخابرات، پزشکی و گردشگری است، بیشترین سهم را در اقتصاد کشور دارد. صنعت کشاورزی از دیگر بخش های مهم اقتصادی است.

آلمان دارای نیروی کار بسیار ماهر و مرفه است. جمعیت این کشور در حال پیر شدن است، با این حال، سؤالاتی در مورد سطح بالای هزینه برای خدمات اجتماعی ایجاد می کند. اکثریت قریب به اتفاق شهروندان آلمانی قومی هستند و ترک‌ها و دیگر اروپایی‌ها از اقلیت‌های قابل توجهی نمایندگی می‌کنند. آلمان یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی در جهان است.

نوشتهٔ پیشین
18 کاری که در مالمو سوئد می توانید انجام دهید.
نوشتهٔ بعدی
چرا به آلمان مهاجرت کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید